Blijf op de hoogte

Nieuws & Acties

Nieuws & Acties

4 tips voor betere bereikbaarheid van hybride gebruikers

4 tips voor betere bereikbaarheid van hybride gebruikers

In een wereld waarin het aantal communicatiekanalen snel stijgt, is het voor bedrijven essentieel bereikbaar te zijn op de manier die klanten wensen. Partners kunnen hun klanten ondersteunen door hen te helpen met de juiste tools en strategieën. In dit artikel deelt Caspar Hendriks van Pridis 4 manieren om de bereikbaarheid van organisaties te optimaliseren.

1. Bied een omnichannel communicatiestrategie aan
Klanten verwachten dat ze een bedrijf kunnen bereiken via hun voorkeurskanaal. Of dat nu telefonisch, via e-mail, WhatsApp, livechat of sociale media is. Een echte omnichannel aanpak zorgt ervoor dat alle inkomende communicatie in een overzichtelijk systeem samenkomt. Hierdoor kunnen medewerkers snel en efficiënt reageren, ongeacht het platform.

Voor partners en resellers betekent dit, dat zij hun klanten, de eindgebruikers, kunnen adviseren over geavanceerde oplossingen die traditionele telefonie, chat en videoconferencing integreren. Zodat zowel de partner, in zijn MSP-rol, als de eindgebruikers een geconsolideerd overzicht hebben. Platforms zoals Connecsy/MyConnect Dialogue van Pridis maken het mogelijk om al deze kanalen in één interface te beheren. Dit verhoogt de klanttevredenheid aanzienlijk.

2. Maak communicatie efficiënter door slimme routering
Bedrijven willen niet alleen bereikbaar zijn, maar ook op een efficiënte manier communiceren. Het gaat er simpel gezegd om informatie op de juiste manier, op de juiste snelheid, bij de juiste persoon, in de juiste context te krijgen. Door gebruik te maken van intelligente routering kan communicatie automatisch op de gewenste manier landen. Dit op basis van klantgegevens, urgentie, of beschikbaarheid van medewerkers.

Partners kunnen hun klanten ondersteunen door hen oplossingen te bieden die spraak-, chat- en andere communicatiekanalen integreren met AI-gestuurde routering. Hierdoor kunnen zij hun klanten sneller en beter helpen. Dit leidt tot hogere klanttevredenheid en lagere operationele kosten.

3. Integreer hybride werkplekken met communicatiekanalen
De toename van hybride werken brengt uitdagingen met zich mee op het gebied van bereikbaarheid. Medewerkers werken niet langer uitsluitend op kantoor, maar schakelen tussen thuis, onderweg en (verschillende) kantoorlocaties. Dit maakt het essentieel dat alle communicatiekanalen altijd en overal toegankelijk zijn.

Met cloudgebaseerde telefonie- en collaboratieoplossingen kunnen medewerkers via verschillende apparaten en netwerken blijven communiceren zonder onderbreking. Resellers kunnen eindgebruikers adviseren over geïntegreerde systemen waarmee zij hun medewerkers optimaal ondersteunen, ongeacht waar die zich bevinden.

4. Speel in op nieuwe communicatiebehoeften
De communicatiewereld blijft veranderen. Waar e-mail en telefonie vroeger dominant waren, zien we nu een sterke toename in het gebruik van messaging-apps, sociale media en videoconferencing. Voor organisaties is het belangrijk om flexibel te blijven en de communicatieaanpak aan te passen aan nieuwe trends en klantverwachtingen.

Partners kunnen hierbij een belangrijke rol spelen door klanten te helpen bij het adopteren van nieuwe technologieën en integraties. Denk aan ondersteuning voor applicaties als Microsoft Teams, WhatsApp Business en AI-gedreven chatbots.

Door vooruit te denken en innovatieve oplossingen te bieden, kunnen bedrijven niet alleen de bereikbaarheid verbeteren, maar ook de algehele klantervaring optimaliseren. En natuurlijk kunnen resellers zich onderscheiden door nieuwe technologie te integreren in de omgeving die de eindgebruiker al gebruikt.

Slimme en flexibele aanpak
Het succesvol vergroten van de bereikbaarheid in een hybride wereld vraagt om een slimme en flexibele aanpak. Door in te zetten op omnichannel communicatie, efficiënte routering, hybride werkplekondersteuning en innovatie, kunnen bedrijven hun klanten beter bedienen en de concurrentie een stap voor blijven. Partners spelen hierbij een cruciale rol door bedrijven te ondersteunen met de juiste technologieën en strategisch advies.

Webinar Pridis & BusinessCom – Overwin de valkuilen van Teams Telefonie

Pridis & BusinessCom houden donderdag 12 juni om 10:00 uur het webinar Overwin de valkuilen van Teams Telefonie. Schrijf je nu in voor het webinar en ontdek hoe jij met My-Connect Dialogue je klanten helpt om weer grip te krijgen op communicatie via Microsoft Teams.

Meer info en aanmelden kan via deze link!


Meer weten?

Stel uw vraag via de button of bel naar +31 413 72 42 00