Blijf op de hoogte

Nieuws & Acties

Nieuws & Acties

IP Voice Group kiest voor Intermedia's UCaaS-oplossing

IP Voice Group kiest voor Intermedia's UCaaS-oplossing

Telecomspecialist IP Voice Group uit Zeewolde heeft dit jaar de UCaaS-oplossing van Intermedia in het portfolio opgenomen. Luke Breuer en Tarek Bakkenes van IP Voice Group leggen de reden voor hun keus uit: “Dit kon wel eens hét nieuwe platform van Nederland worden.”

IP Voice Group, een gevestigde naam in de Nederlandse telecommarkt, heeft een strategische keuze gemaakt door de Unified Communications as a Service (UCaaS) oplossing van Intermedia toe te voegen aan het portfolio. Deze oplossing is voor business partners als IP Voice Group via BusinessCom beschikbaar onder de naam My-Connect Elevate. We spraken met Luke en Tarek van IP Voice Group over de redenen achter deze beslissing en hun verwachtingen voor de toekomst.

Over IP Voice Group

IP Voice Group is een technisch bevlogen IT-bedrijf dat al 15 jaar actief is in de markt. “We zijn gek op innovatie en bieden een hoge servicegraad”, vertelt Tarek, commercieel verantwoordelijk bij het bedrijf. IP Voice Group levert diverse diensten waaronder Cloud telefonie, managed Wi-Fi, routers, switches, Microsoft 365, connectiviteit en mobiele communicatie. Een belangrijk specialisme ligt in klantcontactcenters en het in eigen beheer aan kunnen bieden van diensten.. “We zijn er voor klanten die net een hogere servicegraad willen en meer maatwerk”, voegt directeur Luke Breuer toe.

Volgens Luke en Tarek sluit de oplossing van Intermedia – of My-Connect Elevate – perfect aan op het bestaande portfolio, waardoor ze hun klanten een nog betere totaaloplossing kunnen leveren, inclusief vaste verbindingen en mobiele telefonie.

De aanleiding voor Intermedia

De keuze voor Intermedia ontstond uit directe feedback van eindgebruikers. “We houden altijd in de gaten of er nieuwe oplossingen zijn om te voeren”, aldus Tarek. “We werden in dit geval direct getriggerd omdat we van de daadwerkelijke gebruikers van een klant hoorden dat Elevate van Intermedia intuïtiever in gebruik is dan andere oplossingen waarmee ze gewerkt hebben. Dat was voor ons een signaal en maakte dat we er dieper in zijn gedoken. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie: dit moeten we hebben.”

Waarom My-Connect Elevate van Intermedia?

“Het is een innovatief platform”, benadrukt Tarek. “Als je kijkt naar de huidige integratiemogelijkheden en de AI-partijen die nu al in het ecosysteem van Intermedia zitten, dan gaat deze oplossing meters maken. Het wordt daarnaast goed geïntroduceerd in Nederland.”

Volgens Luke ligt de kracht vooral in de compleetheid van de oplossing: “Voor wat betreft Contact Center is het heel compleet: front office en back office in één. Dat is wat onze klantgroep zoekt: één telefonieoplossing voor de hele organisatie en niet geïsoleerd voor alleen customer care. Met Intermedia kunnen we dat invullen.”

Brede toepasbaarheid en MS Teams integratie

IP Voice Group ziet mogelijkheden voor organisaties van alle groottes. “Van klein tot groot. Iedere klant heeft wel een customer care functie, al is het maar een receptioniste”, stelt Tarek. Wat Intermedia volgens hem een sterke oplossing maakt voor business partners is de snelheid en eenvoud: “Dat je in 5 minuten een callcenter kunt installeren, is ideaal. En ook porteren gaat snel. Qua functionaliteit en transparante pricing vult het een gat op in de markt. Zeker voor bedrijven die met Teams een geavanceerd telefoniesysteem en callcenter willen gebruiken.”

Een belangrijk voordeel is de soepele migratie. Luke: “Bedrijven met bestaande oplossingen kunnen we naadloos overzetten met minimale downtime. Door onze kennis maar ook door de ondersteuning van Intermedia.”

Sterke punten van het platform

Luke benadrukt de technische kwaliteiten van het platform: “Het heeft vijf negens qua betrouwbaarheid, is sterk in compliance met ISO, SOC en NEN, en heeft transparante pricing met nationale en internationale belkosten inclusief.”

Hoge verwachtingen

De verwachtingen voor Intermedia zijn hooggespannen. “We merken dat het een nieuw platform is, dat moet bekender worden bij de eindgebruiker waar hard aan gewerkt wordt. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit gaat lopen”, zegt Tarek. Luke: “Dit kon wel eens hét nieuwe product van Nederland worden; door de mensen achter Intermedia, de ondersteuning van BusinessCom maar ook door het platform zelf.”

Samenwerking met BusinessCom cruciaal

De rol van distributeur BusinessCom wordt door IP Voice Group als essentieel gezien. “De samenwerking met BusinessCom is voor ons cruciaal in dit geval”, benadrukt Luke. “De lijnen zijn kort en de kennis is groot. BusinessCom is voor ons een distributeur voor meerdere diensten. De technische ondersteuning is echt subliem bij BusinessCom – ook op het relatief nieuwe Intermedia-platform.” Voor IP Voice Group is deze ondersteuning van cruciaal belang: “Snelheid en kennis zijn nodig anders verlies je deals”, aldus Breuer.

Op de foto van links naar rechts: Luke Breuer, Tarek Bakkenes en Cisca Wattimena van IP Voice


Meer weten?

Stel uw vraag via de button of bel naar +31 413 72 42 00