Mitel harmoniseert het Software Assurance-proces om partners tijd en moeite te besparen door middel van automatisering, consistente tijdlijnen en eenvoudige verlengingen die het beheer vereenvoudigen en terugkerende inkomsten versterken. Hieronder vindt u de recente updates en aankomende wijzigingen.
Mitel bereidt zich voor op de implementatie van een geharmoniseerd Software Assurance (SWA) en voorheen bekend als Software Support (SSP) verlenging- en heractivatie-beleid voor de MiVoice- en OpenScape-portfolio’s. Deze wijziging staat gepland voor januari 2026, waarbij de exacte datum in de toekomst bekend zal worden gemaakt. Deze standaardisatie zal de ervaring verbeteren en waarde toevoegen voor onze partners en klanten, voor al onze producten.
Belangrijke opmerking: “Software Assurance” is nu de uniforme naam voor alle bestaande Software Assurance (SWA) en voorheen bekend als Software Support (SSP) aanbiedingen. Deze wijzigingen gelden ook voor de Partner Support en Enterprise Support-aanbiedingen voor MiVoice Connect.
Belangrijkste wijzigingen
De nieuwe beleidsstructuur brengt significante veranderingen met zich mee. Verloopperiodes worden volledig verwijderd, wat betekent dat heractivatie-kosten onmiddellijk van toepassing zijn na het verlopen van de Software Assurance. Daarnaast geldt er voor alle heractivaties een minimale contractduur van één jaar.
Segments-specifieke regels
Mitel hanteert een gedifferentieerde aanpak voor verschillende marktsegmenten. Voor Mid-Market en Enterprise-producten wordt een gelaagde, op percentages gebaseerde hernieuwingskostenstructuur gehanteerd. Deze structuur wordt bepaald door de tijd die is verstreken sinds het verlopen van het contract, waarbij in sommige gevallen terugdatering mogelijk is.
Voor SMB-producten geldt daarentegen een vaste, op percentages gebaseerde hernieuwingskost zonder mogelijkheid tot terugdatering. Deze onderscheidende aanpak zorgt ervoor dat de beleidsregels passend zijn voor de specifieke behoeften en operationele karakteristieken van elk marktsegment.
Deze harmonisatie van het Software Assurance-proces onderstreept Mitels toewijding aan het stroomlijnen van processen en het verbeteren van de partnerervaring door middel van duidelijke, consistente richtlijnen en geautomatiseerde procedures.